Sök
 
Tillbaka

Fiber: Signal eller inte?

Utrullningen av fiber i området går i den takt som förväntas för att alla skall vara inkopplade under december månad. Installation av utrustning (mediaconverter) är nu igenomfört i 100 fastigheter (75 återstår), däremot går det lite trögare för Telia att aktivera själva fibersignalen i husen. Styrelsen ligger på Telia för att de skall komma ikapp med detta arbetet också, och vi hoppas kunna ge ytterligare information om hur arbetet fortskrider. Hur gör man då för att se om man har fått signal ? På mediaconverter står det en beteckning WAN, när den lampan lyser så har du en aktiv fibersignal. För att sedan kunna se på grundutbudet via Telia så måste man ringa in till Telia och meddela att man vill aktivera sina kollektiva tjänster, då kommer Telia att möjliggöra för dig att kunna se på TV via din nya digitalbox. För att få hjälp att installera utrustning i ditt hem så ringer du till Telia på telefon 90 200 och ber att få hjälp med boka en installationstekniker.
 

Kommentarer


Inga kommentarer.

Kommentarer
 
Skriv kommentar
 
 
Logga in
 
Skicka per e-post

Hjälp för inloggning

  • För att få tillgång till ditt lösenord anger du din e-postadress i inloggningsrutan.
  • Lösenordsfältet lämnar du tomt.
  • Fyll i kryssrutan "påminnelse av lösenord".
  • Klicka logga in och vänta sedan på ditt lösenord som automatiskt skickas till din e-postadress inom ett par minuter.
 
Nyhetsbrev
 
Registrera din e-post här för att få löpande information från oss