Sök
 
Tillbaka

PlusGiro-utbetalningskort

Onödig kostnad för föreningen - varför??
Varför har min man fått ett utbetalningskort från föreningen idag?
Det hade gått mycket snabbare och smidigare och dessutom blivit mycket billigare för föreningen om kontoinsättningar hade gjorts i stället.
(Och som detalj: Om det nu prompt måste skickas ut utbetalningskort - varför är det ställt till min man och inte till oss båda? Vi är ju båda fastighetsägare...)

Vill f ö passa på att tipsa om att alla som har Nordea kostnadsfritt kan få dessa utbetalningsavier inlösta och insatta på sitt konto. Gör så här (klippt från www.nordea.se):
Skriv ditt kontonummer i Nordea tydligt på framsidan av utbetalningskortet. (Observera att du bara kan använda den här rutinen för insättning på Nordeakonton. Av säkerhetsskäl ska du inte skriva din namnteckning på baksidan av utbetalningskortet när du skickar in det för insättning på ditt konto.)
Skicka utbetalningskortet i ett ofrankerat kuvert till:
FRISVAR
Nordea
Terminalvägen 14
173 15 Tomteboda- - -- - -


Uppgiftslämnare

Namn: Malin Ståhl
Telefon: 0171-441403
E-post: malin_0925@hotmail.com
 

Kommentarer

03
maj
2013
Malin Ståhl den 3 maj 2013

Inte svar på allt

Tack Jennie, men jag har inte fått svar på frågan om informationsspridning.
"Varför har vi en hemsida för viss info, mailslinga för viss info och ibland papper för viss info?"

Information om att vi skulle anmäla kontonummer finns inte heller någonstans på denna hemsida! Varför? Är det sådant som också bara har mailats ut?

F ö har jag tidigare bett om att få bli tlllagd på den maillista som används, men det har inte fungerat. Nu har jag dock gott hopp om att det kommer att fungera, när ansvaret har tagits över av dig, Jennie, och du har bekräftat att du har lagt till min adress.
03
maj
2013
Jennie Carlsson den 3 maj 2013

(ingen rubrik)

Svaren har du fått på din personliga mejl.
02
maj
2013
Malin Ståhl den 2 maj 2013

Jaha - bara info på mail.

Varför kan inte all info läggas ut på hemsidan när vi har en sådan? Maken loggade nyss in på sin mail och där fanns info om vad det var för pengar och att man tydligen skulle ha kunnat anmäla sitt konto. Ursäkta, men nu behöver vi (styrelsen) ta ett omtag vad gäller informationsspridningen inom denna förening. Varför har vi en hemsida för viss info, mailslinga för viss info och ibland papper för viss info?
02
maj
2013
Malin Ståhl den 2 maj 2013

Förresten...

Tack så mycket, men vad är det för pengar vi (eller rättare sagt min man) har fått tillbaka? Jag må vara dålig på att leta, men jag hittar ingen info om detta på hemsidan. För övrigt bara förutsatte jag att alla hade fått utbetalningskort, men så kanske det inte alls är? Det kanske är bara vi? I s f är det ju ingen större kostnad för föreningen och då ber jag om ursäkt för min kritiska kommentar här ovanför.
Kommentarer
 
Skriv kommentar
 
 
Logga in
 
Skicka per e-post

Hjälp för inloggning

  • För att få tillgång till ditt lösenord anger du din e-postadress i inloggningsrutan.
  • Lösenordsfältet lämnar du tomt.
  • Fyll i kryssrutan "påminnelse av lösenord".
  • Klicka logga in och vänta sedan på ditt lösenord som automatiskt skickas till din e-postadress inom ett par minuter.
 
Nyhetsbrev
 
Registrera din e-post här för att få löpande information från oss