Sök
 
Tillbaka

Värme & vatten IGEN

Fel igen!
Pratade nyss med Visma och Minol och det har visst blivit fel på fakturorna igen... (Bl a är perioden på förbrukningen fel.) Jag fick svaret att avvakta med betalning. Förmodligen kommer kreditar och nya fakturor till allihop.

Vidare vill jag fortfarande anmäla e-faktura eller AG, nåt som vi ska göra till samfälligheten (enligt Visma) - vad händer i den frågan?

Vänliga hälsningar
Malin Ståhl, F54
 

Kommentarer

06
sep
2012
Petri & Nettan Mäkisalo den 6 september 2012

Påminnelse?!

Hej
Nu har vi fått en påminnelse från Visma Collectors AB och känner hur luften gick ur mig.
Först fick vi en faktura som var fel. Den skulle vi kasta och en ny faktura skulle komma.
En ny faktura kom och det var fel även på den. Vi kastade den.
Ingen ny faktura har kommit efter det, men i dag kom det en påminnelsefaktura där vi inte kan se vilken period det gäller utan bara massa summor och fakturadatum (120727).
Nu hotas vi om inkasso!
Det här är verkligen inte okej för oss. Vad är det för firma som ni köper tjänsten av?
När man ringer dit blir man otrevligt bemött. En kvinna på Minol fräste i telefonen till mig och sa att jag "självklart inte kan ringa till dem".
Jag har hört från två andra boende att de fått en utskällning eller fått ett otrevligt bemötande.
Är det så här det ska fungera nu i våran förening?
Den här påminnelsen kommer vi att bestrida. Det här med värme och vattenavgifter sköts så dåligt nu att jag skäms för våran förening.
Jag vet inte längre vad som är korrekta fakturor eller felfakturor. Styrelsen som har fixat denna firma och får nu ta tag i det här. Det skapar irritation och missnöje bland medlemmarna. Hur mycket tid ska man lägga ner på samtal till Minol (där man ändå inte får hjälp)?
29
aug
2012
Per & Malin Ståhl den 29 augusti 2012

Kreditfaktura...?

Är det bara vi som inte har fått nån kreditfaktura...? Vet inte om jag ska skratta eller gråta åt hur bedrövligt dåligt detta fungerar.
13
aug
2012
Niklas & Susanne Johansson den 13 augusti 2012

Detta måste lösas

Jag betalade fakturan som kom i Juli och visste inte om att det var fel . Den var på2795 kronor. Nu har jag fått en till som ska betalas 31 augusti och den är på 3690 kronor jag har ringt Visma men dom skickade vidare till ett annat nummer hos dom sen skickade dom en vidare till Minol som sa att jag skulle tala med Tomas Thuresson som självklart inte var inne. Så nu sitter jag här och blir grå hårig det är väll inte meningen att det ska kosta 3000 kronor/månaden med detta nya ??????
Jag såg nu att det var tydligen inte bara vi som har problem med dom utan fler. Vad ska jag göra ?? Detta är inte klokt byt tillbaka till gammla istället för detta är sanslöst dåligt !!!!!!
13
jul
2012
Kenth Dagérus den 13 juli 2012

Energifakturan

Hej
De pratar mot bättre vetande. Bollen ligger hos dem, jag kan inte beordra AG på ett konto som är deras. Jag har pratat med dem i frågan och de erbjuder för närvarande inte denna tjänst.

Vad beträffar fakturan så var vi i kontakt med dem i morse och påtalade felen som vi upptäckte direkt. De skulle återkomma till mig om vad de skulle göra men jag har ännu inte hört något. Du har tydligen fått mer info om att de tänker skicka ut kreditfaktura och sedan nya, vi får se vad de gör.

Med vänlig hälsning, kenh
Kommentarer
 
Skriv kommentar
 
 
Logga in
 
Skicka per e-post

Hjälp för inloggning

  • För att få tillgång till ditt lösenord anger du din e-postadress i inloggningsrutan.
  • Lösenordsfältet lämnar du tomt.
  • Fyll i kryssrutan "påminnelse av lösenord".
  • Klicka logga in och vänta sedan på ditt lösenord som automatiskt skickas till din e-postadress inom ett par minuter.
 
Nyhetsbrev
 
Registrera din e-post här för att få löpande information från oss